Dziennik koloru Tikkurila od Niny Bruun

Warszawa, 13 sierpnia 2018 r.

Dziennik koloru Tikkurila od Niny Bruun

Nina Bruun, wielokrotnie nagradzana projektantka wnętrz i analityk trendów z Danii, opracowała dla marki Tikkurila Dziennik Koloru w formie moodboardów, dzieląc się swoimi kolorystycznymi inspiracjami. Na poszczególnych tablicach trendesetterka przedstawiła elementy pochodzące z natury, z życia codziennego i przypisała do nich tonacje z palety Tikkurila, pokazując w ten sposób, jak umiejętnie łączyć wybrane odcienie z różnymi fakturami i materiałami. Dzięki barwnym koncepcjom z łatwością można stworzyć spójne, harmonijne aranżacje, które będą odpowiadać najmodniejszym trendom, a jednocześnie odzwierciedlać styl mieszkańców.
Natura jest najpiękniejszym artystą, dlatego inspiracje kolorystyczne warto czerpać wprost z otaczającego nas świata. – Jest wiele powodów, dla których warto zainspirować się kolorem zielonym, a najważniejsze z nich to natura i środowisko. Coraz bardziej zwracamy uwagę na nasze otoczenie i budzi się w nas świadomość, że w erze intensywnej konsumpcji powinniśmy szczególnie dbać o naszą Ziemię. W tym sensie zielony jawi nam się jako piękny i mocny kolor, który może być źródłem różnorodnych inspiracji – mówi Nina Bruun. Motywy fauny i flory naturalnie wkomponowują się w domowe aranżacje, tworząc nie tylko przytulne, ale i modne wnętrze. Zielony pięknie prezentuje się zarówno w pojedynkę, jak i w zestawie z innymi kolorami. Połączenie na przykład bieli i chłodnej zieleni sprzyja odprężeniu i powiększa optycznie pomieszczenie, dlatego świetnie sprawdzi się w niewielkiej łazience.

Coraz więcej osób przykłada uwagę do zdrowego trybu życia i sportu, dlatego naturalnym staje się obecność w naszych wnętrzach kolorów, które się z nimi kojarzą. Sportowy styl cechują jaskrawe i nasycone barwy, które dodają energii i motywacji w trakcie wytężonego wysiłku. Wybierając tego typu barwy do mieszkania, można wykreować radosną atmosferę, która będzie wprawiać domowników w dobry nastrój każdego dnia. Zgodnie z radą projektantki: „nie obawiaj się mieszania ciepłych i chłodnych odcieni czy uzupełniających się kolorów, np. fioletu i żółtego. Taki zabieg pozwoli stworzyć dynamiczną i żywą przestrzeń. Możesz także zdecydować się na bardziej pastelowe rozwiązanie ton-w-ton, dodając do aranżacji kilka intensywnych, kontrastujących barw.

Wakacje to nie tylko okazja do odpoczynku, ale także do dalekich wypraw i poszukiwania wnętrzarskich inspiracji z różnych zakątków świata. Dzięki odpowiednim kolorom klimat gorącego południa można przenieść wprost do własnego domu i zatrzymać letnią aurę przez cały rok. Idealna będzie do tego paleta żółcieni. Żółty kolor ma wiele twarzy i to waśnie w tym tkwi sekret jego uroku. Zastosowanie głębokich i nasyconych odcieni w kolorze zachodzącego śródziemnomorskiego słońca nada pomieszczeniu wyjątkowy i ciepły charakter. Z kolei jaśniejsze tony symbolizujące rozgrzany piasek na pustyni doskonale rozświetlą wnętrze i wprowadzą optymistyczną atmosferę. Według Niny Bruun „żółty może wydawać się trudnym kolorem, ale w połączeniu z innymi barwami tworzy niewiarygodnie piękne kompozycje. Jeśli sceptycznie podchodzisz do palonych tonacji w swoim domu, pamiętaj, że możesz kompletnie odmienić wnętrze, malując na ciepły kolor tylko jedną ścianę. Bez względu na odcień czy nasycenie, żółta barwa z pewnością doda Twojemu życiu szczypty pikanterii.

Więcej inspiracji znajduje się na profilach marki Tikkurila w social media.

***
TIKKURILA to międzynarodowa marka wysokiej jakości produktów przeznaczonych do malowania, dekoracji i ochrony różnego rodzaju powierzchni zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pomieszczeń. W ofercie posiada szeroką gamę farb, impregnatów czy emalii dla klientów indywidualnych, a także profesjonalistów oraz powłoki i rozwiązania przemysłowe. Tikkurila wiele uwagi poświęca bezpieczeństwu wytwarzanych przez siebie wyrobów, stąd też produkty tej marki są przyjazne dla użytkowników i środowiska naturalnego. Przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii, Tikkurila opracowała jeden z najbardziej zaawansowanych na rynku systemów barwienia farb – AVATINT. Umożliwia on pigmentację produktów na ponad 13 tys. odcieni, dzięki czemu można przygotować aranżację przestrzeni według indywidualnych upodobań kolorystycznych i preferencji klientów. Dodatkowo doskonałe parametry użytkowe wyrobów Tikkurila zapewniają pomalowanym powierzchniom piękne i trwałe wykończenie.
Produkty Tikkurila dostępne są w sprzedaży w około 40 krajach od ponad 150 lat. Firma powstała w 1862 r. w Finlandii, a w Polsce obecna jest od 1998 roku. Więcej informacji na temat marki dostępnych jest na stronie www.tikkurila.pl.

Top