Prawie dwukrotny wzrost sprzedaży Plantwear w 2019 r.

Informacja prasowa Radzyń Podlaski, 7 stycznia 2020 r.

Plantwear, producent drewnianych akcesoriów lifestylowych, zaktualizował prognozę wyników na 2019 r. w oparciu o dane sprzedażowe za IV kwartał. Zgodnie z szacunkami przychody w całym 2019 r. wyniosły 9,1 mln zł i były o 92 proc. wyższe niż rok wcześniej. W samym IV kwartale 2019 r. sprzedaży wyniosła 3,0 mln zł. Już jutro Plantwear zadebiutuje na rynku NewConnect.
– W 2019 r. osiągnęliśmy zdecydowanie lepszą sprzedaż niż pierwotnie zakładaliśmy. To efekt konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju, budowy społeczności klientów oraz bardzo dobrego przyjęcia naszej drewnianej biżuterii, której sprzedaż w minionym roku przekroczyła sprzedaż zegarków. – komentuje Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.
Biżuteria z drewna stanowiła w ubiegłym roku około 50 proc. sprzedaży spółki, co oznacza ponad 5 krotny wzrost r/r. Przygody ze sprzedaży drewnianych zegarków wyniosły 3,7 mln zł i były wyższe r/r o niecałe 10 proc.
W 2018 r. spółka osiągnęła 4,7 mln zł sprzedaży oraz 510 tys. zł zysku netto. Zgodnie z pierwotną prognozą (opublikowaną na początku 2019 r.) przychody ze sprzedaży miały wynieść 6,5 mln zł, a zysk netto 750 tys. zł. Spółka zaktualizowała prognozę przychodów, a obecnie pracuje nad aktualizacją prognozy zysku netto.
W I połowie 2019 r. spółka przeprowadziła kampanię crowdinvestingową na platformie CrowdConnect.pl prowadzonej przez Dom Maklerski INC. Dodatkowo spółka w II półroczu ubiegłego roku zrealizowała prywatną emisję akcji. Łącznie spółka pozyskała od inwestorów 2,4 mln zł, przy wycenie na poziomie 10,0 mln zł.
Uroczystość debiutu na NewConnect zaplanowana jest na godzinę 11:00. W tym samym dniu, na Giełdzie Papierów Wartościowych, o godzinie 10:00 odbędzie się również śniadanie prasowe dotyczące rynku equity crowdfundingu oraz programu Partner Crowdfundingowy GPW z udziałem przedstawicieli Giełdy Papierów Wartościowych, Domu Maklerskiego INC oraz Plantwear. O 11:30 rozpocznie się panel dyskusyjny na temat rynku crowdfundingu udziałowego w Polsce z udziałem organizatora – Giełdy Papierów Wartościowych oraz przedstawicieli Komisji Nadzoru Finansowego, Domu Maklerskiego INC, Plantwear oraz crowdfunding.pl.

O SPÓŁCE:
Plantwear – lider rynku lifestylowych akcesoriów drewnianych w Polsce, producent wysokiej jakości, unikatowych drewnianych zegarków, biżuterii i akcesoriów. Działająca od 2013 roku marka systematycznie zwiększa sprzedaż i rozwija portfolio produktowe. Poza działalnością biznesową, Plantwear koncentruje się na budowaniu relacji ze środowiskiem i społecznością w której działa. Ekologiczna filozofia, objawiająca się w polityce zero-waste, korzystaniu z certyfikowanego drewna oraz misji posadzenia większej liczny drzew niż wykorzystuje w produkcji, sprawia, że wokół marki tworzy się zaangażowana społeczność. Na początku stycznia 2020 r. Plantwear zamierza zadebiutować na rynku NewConnect.

Top